Snoop Dogg - Malice N Wonderland (2009, EMI/Priority/Capitol)

Že není s hudebním průmyslem něco v pořádku, si všimli už i vášniví numizmatikové a pěstitelé vzácného druhu ředkviček. Prodeje váznou a velké firmy si už nemůžou dovolit to, co dřív. Nejenom, že jeden interpret už neživí dalších 80 firemních zaměstnanců, ale šetří se, kde se dá. Když vydával Snoop Doggy Dogg a.k.a. Big Snoop, tak to bylo vždy s pompou, s fanfárami a velkým divadlem kolem. To už je ale pryč. Koncem minulého roku vydal už svoji desátou studiovou desku Malice N Wonderland a někdo to ani možná nezaznamenal. A to z jednoho prostého důvodu. Nemluvilo se o tom, nepsalo se o tom a nepropagovalo se to jako dřív. Možná je v tom i něco jiného. Možná už Velké psisko není v kurzu jako dřív, kdo ví. Dalším faktorem, který to všechno ovlivnil, je podle mě absence obrovského hitu, který by získal pozornost a připravil půdu pro příchod dlouhohrajícího nosiče. Jsou tady sice tracky, které by si mohl zařadit mezi hymny, ale moc přitáhnout všechny uši stejně nemají. Neslyším tu mordu typu “Drop It Like It´s Hot“ nebo “That´s That Shit“. Třeba skladba “Pimpin Ain´t EZ“ šlape solidně, ale kvalit “That´s That Shit“ nedosahuje, i když se tu sešla stejná sestava (Nottz, Snoop, R.Kelly). Úvodní “I Wanna Rock“, kterou produkoval Scoop DeVille, mixoval Dre a obsahuje sampl od Rob Base And DJ E-Z Rock, má energii, chytlavou melodii, hitové ambice a v klipu nechybí ani oslava tanečního hnutí Jerk, přesto to ještě není úplný vrchol. I pecka “That´s Tha Homie“ zůstala těsně pod vrcholem, i když má pořádný koule. Ukuchtila ji pravá ruka Timbalanda Danja a nutno říct, že zní jako by byla ušita na míru jižanskému sedlákovi a ne losangeleskému gangsterovi. Přesto ji beru, protože má drive a nenechává v klidu, i když víte, že by slušela více někomu jako jsou Three 6 Mafia. Snoop ale chce prodávat co nejvíc, chce mít v rádiu svoje hity, a proto jede na trendy vlně a album bazíruje na radio-friendly šlágrech. Jižanský vliv potvrzují i další kousky jako “1800“ s uřvaným Lil Jonem nebo „Pronto“ se Soulja Boy Tell´Em. Album se line ale i v tradičním duchu vyhuleného Snoopa, který by nemohl vydat desku, kde by nebyl zastoupen g-funk a nějaká west coast legenda typu Kokane ("Secrets"), kde by nedal prostor své rozvětvené rodince (např. Brandy v "Special"), kde by se neobjevil diktát (třeba “2 Minute Warning“ je slušná lyrická střelba, kde není prostor ani pro refrén) a kde by nebylo v hojné míře zastoupeno R&B. Jestli jsi DJ, určitě tady najdeš pár singlů, které přitáhnou lidi na parket. Jestli máš rád celkově party tracky, které osolíš v kočkolapu při každodenní okružní jízdě po městě, pár skladeb bude určitě fungovat. Jestli jsi Snoopovo fanoušek, svoje si najdeš. Ostatním myslím bude stačit jen čtveřice singlů, ty fungují dobře.