Necro - DIE! (2010, Psycho+Logical Records)

Necro je král ve svém království. To sice už není tak mocné jako před šesti sedmi lety, co byl schopný vydat během jednoho roku více desek, než vydá většina jeho konkurence za celý život, přesto je jeho na ničem a na nikom závislé impérium pořád mocné. Psycho+Logical Records, které Necro rozjel s tisícovkou dolarů za jeden prodaný beat, vydělalo víc jak milión a půl doulců za 300 tisíc prodaných nosičů a vyšlo na něm 25 desek. Víc jak 100 miliónů kliknutí na jeho stránky z něj dělá webového šéfa, který ovládá své fanoušky po celém světě, jak se mu zlíbí. I když to už není taková masová hysterie jako dřív, přesto existují tisícovky fanoušků, kteří netrpělivě čekali na příchod jeho šesté studiové desky DIE! A přesně tihle skalní dostanou přesně to, co potřebují. Smrtelné album, kde se na vás valí vnitřnosti už na obale. Necro reaguje na hospodářskou a hudební krizi tak, že nahrává celé album bez jakékoliv pomoci. Na beatu a na micu jen sám černý mistr, bez jakékoliv vnější pomoci. Žádný Bill, žádný P+L umělci, žádný kytary jeho oblíbených kapel, žádný metal. Sedmnáct skladeb čistě v režii neúnavného bojovníka za posmrtná práva všech zemřelých. Album by se dalo klidně rozdělit na dvě půlky. Zatímco ta druhá je v tradičním duchu a začíná tam, kde končilo album Death Rap, v první půlce se více hudebně experimentuje. Textově je to vesměs pořád stejné, smrt se střídá s pornem jak den s nocí, ale co se týká beatů, tak tam jsou zřetelné rozdíly. Z druhé půlky bych vyzdvihnul velmi povedenou a na Vietnam vzpomínající “First Blood“ s úryvky z Ramba a hlavně záhrobní hymnu “Viva Necro“, která by se mohla díky mocnému skandování v refrénu klidně stát koncertní bombou, při které budou bouchat hlavy jako bouchací kuličky pod nohama nezbedných chuligánů. V první polovině se Necro vyřádil a snažil se všem dokázat, že jeho producentské schopnosti jsou mnohem silnější, než si kdo kdy mohl myslet. Nebojí se ničeho a sampluje vše, co mu přijde pod ruku, od folkařky Ani Difranco, přes holandskou rockovou partu Shocking Blue až po klasika Bob Dylana. Největší hit se podle mě nachází pod číslem 3 a jmenuje se “Thugcore Cowboy“. Je to westernová záhrobní verze čtyřicet let starého hitu “The Rope And The Colt“ od Scotta Walkera. Jak už bylo řečeno, příznivci „death rapu“ budou spokojeni, Necro věrné opět potěšil. Ostatní, kteří ho moc nemusí, alespoň uznají, že nestagnuje a pořád se snaží přijít s něčím novým, i přesto, že se pořád pevně drží svého smrtelného kopyta.