MVP - Deep Throat (2011, Dick´n´roll)

Nevím sice proč, ale upřímně řečeno, moc jsem si od desky Deep Throat nesliboval. Přestože album Slyšíš dobře!? od pražské formace Inside mě docela bavilo, k prvnímu poslechu společného projektu Saxe a Regieho jsem přistupoval spíše s lehkou nedůvěrou. O to větší bylo překvapení, že jejich společné snažení stojí více než za jeden poslech. A to se v našich končinách často nestává. Přál bych české hh scéně více desek jako je tahle. Dnes se všichni strašně prožívají, žijí svoje americké rapové sny, stylizují se do někoho, čím ve skutečnosti vůbec nejsou, chtějí být za každou cenu originální anebo přehnaně tlačí na pilu. Desek, které jsou uvolněné, autentické, normální a přesto zábavné, je u nás pořád jako šafránu. Opravdu je tomu tak, normální deska je u nás věc nenormální. Sax a Regie Rapl alias Antenio Panděras moc dobře vědí, kde je jejich místo a jak se k věci správně postavit. V klidu a s přehledem servírují běžná rapová témata jako ženský, sociální kritika, korupce v politice, rap jako útěk od reality nebo klasické hh chvástání, ale dělají to tak nějak nenásilnou formou, že vám vůbec nevadí, že to tu už všechno bylo a že se nekoná žádná revoluce. Pravda je taky taková, že když povídají o krizi ve světě či politických poměrech u nás, tak je to taky trochu jiné než u jejich mladších kolegů, protože jim ty jejich slova věřím. Vím, z jakého prostředí pochází a že už mají určitý nadhled. Zajedou striktní rapovky alá hudba je to, co k životu potřebuju (“Music“), systém, co nás pase jak doroty (“Propast“) nebo se podívají na zoubky něžnému pohlaví (“Ženy“), ale dokážou překvapit i poetičtějšími skladbami, které jsou procítěné a křehké jak křídla vážky. Příjemně se poslouchá, jak litují každé promarněné chvíle (“Je Mi Líto“) anebo jak promlouvají o tom, co je pro ně štěstí (“Motýl“). Navíc desku doplní i zajímavý seznam hostů, ve kterém kromě Resta, Delika a spřízněného Beeho, najdeš i třeba „oldschoolery“ Dizzastar v kompletní sestavě (obzvláště bych vyzdvihnul Jürgena). Název Most Valueable Players je určitě nadnesený, nicméně s touhle dvojicí hráčů bych určitě do budoucna počítal nebo přinejmenším bych je zařadil na soupisku zápasu, kdybych chtěl hrát na jistotu a na výhru. Jo, jo, potěšilo mě to. Lepších sedm.