Minirecenze: Bill Ortiz, The Darkmonk a Datgirl

Své nové počiny posílá mezi posluchače trumpetista Carlose Santany, Bill Ortiz, student MF Dooma, Darkmonk, i energií nabytá Datgirl.

Bill Ortiz – Winter In America

Jak se dostanete od celosvětového hitu “Smooth“ Carlose Santany k undergroundové dvojici The Grouch a Zumbi ze Zion I? Přes Billa Ortize, trumpetistu, který již deset let působí v kapele legendárního mexického kytaristy a nyní vydává EP Winter In America, kde mu hostuje i rapující dvojice ze západního pobřeží. EP skrývá při 25 minutové stopáži pět tracků, z nichž vyčnívá především titulní skladba představující poctu věnovanou loni zemřelému Gil Scott-Heronovi.

Hodnocení: 7 / 10

The Darkmonk – True Underlord

Z Atlanty přichází se svým sólem True Underlord maskovaný The Darkmonk, který je nejnovější součástí producentské party Metal Face Akademy, která nemá v ústředí nikoho jiného než MF Dooma. Že spojení se Zev Love X přináší určité výhody, potvrzuje pohled do tracklistu, kdy Darkmonk rapuje přes beaty od Jake Onea, Madliba, britských Herbaliser nebo samotného Dooma. Tématicky se 24letý debutant neodchyluje od svého mentora a ve 34 minutách temné, apokalyptické nálady rapuje o světovém teroru nebo probíhajících revolucích.

Honocení: 6 / 10

Datgirl - Slutstep

Zkraje milénia to byla Princess Superstar, která se vydala cestou kombinující elektro, hip-hop, pop a nepočítatelně dalších vlivů, a všestranně nadaná Datgirl nyní kráčí v jejích stopách. Na svém albu Slutstep používá nejrůznější samplery a synťáky a odkazuje tak na v současné době populární dubstep nebo glitchhop. Dívka, která se mimo muziky věnuje i divadlu nebo psaní, si skladby kompletně odprodukovala i narapovala. V duchu své nátury si pak libuje především v odlehčené poloze jako jsou “Pimp My Bride“ nebo “Baby Got Bass“.

Hodnocení: 6 / 10