Minirecenze: Backburner a Lostribe

Backburner – Heatwave Letošní rok se nese ve znamení kolaborací. Ať už to byl Eminem s Royce da 5'9", Jay-Z s Kanye Westem nebo Guilty Simpson s Sean Pricem a Black Milkem, pokaždé se jednalo o očekávané spojení. Trvání se rozhodl ukončit i kanadský kolektiv Backburner, který po 10 letech uplynuvších od dosud jediného dema Big Talk přichází s novým materiálem. Téměř dvacetičlenná parta nabízí na Heatwave především porci promyšlených battle rýmů se skrečovanými refrény a údernou produkcí, kterou obstarali mezi jinými například Uncle Fester nebo Timbuktu. Stejně jako ve všech kapelách i zde některé hlasy vynikají – především pak Wordburglar, Ghettosocks a Jay Bizzy. Z části to je dané jejich početnou účastí, kdy například Ginzu333 má na celém albu jedinou sloku. I díky tomu ale Heatwave rychle odsýpá a skladby nejsou natahovány do nepřiměřené délky. I přes o trochu slabší druhou část se jedná o kvalitní zářez k letošnímu kolaboračnímu výčtu. Hodnocení: 7 z 10 Lostribe - Sophie Ačkoli producent Justluv v rozhovoru pro bbarak.cz vyzdvihoval vliv dub stepu, který měl zásadně ovlivnit jeho přístup, deska Sophie se v tomto proudu nenese. Dub step je sice na albu pozorovatelný, ale beaty opisují mnohem pestřejší škálu - úvodní “Know The Name“ zní jako by je produkoval mladý Prince Paul a oproti tomu beat v “Boombox“ neskryje vliv elektra. I přes svůj živý náboj je Sophie překvapivě osobní a vážná deska. Jednotlivé tracky se tu věnují seriózním tématům, příkladem je “Breakup Song“ s hostujícím Gift of Gab pojednávající o rozchodu. Velkým oživením jsou hosté. Vyniká především Casual v “Come Down“. Člen Hieroglyphics sype várku sebevědomých battle rýmů a svým hlubokým hlasem dává vzniknout jedné z nejlepších skladeb alba. I tolik diskutovaný track “No Other Word“ s Talibem Kwelim dospěl k velmi pozitivnímu výsledku. Celkově je deska hodně různorodá, kombinující hip-hop s elektrem. Hodnocení: 6 z 10