Latyrx - Disconnection EP

Lyrics Born a Lateef the Truthspeaker se po 15 letech vrací s novým EP.

Vydat úspěšnou desku a pak si jít vlastní cestou nebývá případ většiny kapel. Přesto takový postup Latyrx, aneb Lyrics Born a Lateef the Truthspeaker, zvolili po klasickém The Album z roku 1997. Svojí spoluprací tehdy pomáhali definovat segment Solesides / Quannum, který dále rozvíjeli DJ Shadow, Blackalicious a další. Teď se po vzoru kolegů ze stejného období jako Deltron 3030 nebo Cannibal Ox vrací. Nová deska s názvem The Second Album se plánuje na příští jaro a první náznak přichází v podobě EP Disconnection.

Latyrx vždy předcházela kreativita a inovativnost. V jejich případě nezní slova o posouvání hranic jako klišé. Hlavní otázku, jestli po víc než dekádě dlouhé pauze dokáží udržet svoji snahu o originalitu, zodpovídá nejen prvotní “Gorgeous Spirits“ produkované DJ Replayem, které funguje jak úvodní song ohlašující velkolepý návrat, ale každá ze všech šesti skladeb.

Lyrics Born a Lateef the Truthspeaker si dál hrají s flow, efekty, kadencí a hlasem celkově a prakticky žádný track nezní totožně. Však také Lateef v “Rushin Attack“ dál dokládá staronovou definici Latyrx: „Kdybych byl v tvé pozici, seděl bych, poslouchal a učil se / Musíš si vybojovat právo na mikrofon, tohle je jen cvičení, verbální gymnastika / Překročíš hranici a uvidíš drama / MC’s teď vypadají jak z plastu.“

Zatímco “It’s Time” produkované Amp Livem a hostované Zumbim ze Zion I hovoří o síle jedince a “The Beast“ o napjaté situaci ve světě, Disconnection končí výborným “Call To Arms“, které svým povoláním do zbraně jen zvyšuje očekávání na chystanou desku.

Latyrx zatím neuvedli, jestli Disconnection obsahuje skladby z alba, nebo se jedná o samostatný materiál. Ať tak či onak, Lyrics Born a Lateef the Truthspeaker se prezentují ve výborné formě a pro The Second Album slibují velké věci.

Hodnocení: 8 /10