Kool Keith - Love & Danger (Junkadelic, 2012)

Za posledních bezmála třicet let udělal málokdo pro rap jako Kool Keith. Za tuto dobu se může pyšnit nejen rozsáhlou diskografií, ale i vlivem, který každá jeho deska měla. Jeho tvorba ovlivnila řadu interpretů, a právě teď, po roce, se tato ikona vrací s novou deskou.

Ta se jmenuje "Love & Danger" a od poslední desky "The Legend of Tashan Dorrsett" je na ní slyšet posun dopředu. Je to logický krok, protože od desky "Mr. Nogatco" pozoruji u Keitha lehké opakování se. Keith sice ubral trochu na vtipu, ale přesto vytvořil naprosto unikátní věc. Napomohla k tomu i produkce, která zní moderněji než tomu bylo dříve, ačkoliv ze starého Keitha zůstal nezaměnitelný elektrický syntezátorový zvuk, který má na svědomí současný keithův beatmaker DJ Junkaz Lou. Jak již bylo řečeno, po lyrické stránce se nedočkáte masakru ve stylu "Black Elvis" nebo "First come, first served". Deska postrádá jejich koncepčnost, rozhodně se zde nedozvíte absurdní příběh muže z vesmíru, nebo šíleného gynekologa.

Stylem bych desku přirovnal k sérii "The Lost Masters" s několika dominantními skladbami. Těmi jsou mimo jiné již dříve ohlášené singly - "New York" a "Extra Thoughts" s hostujícím I.M.O. Co se týče hostů, byli Keithem na spolupráci přizváni Keith Murray, Mr. Sche a Megabone. Právě Keithovi blízcí Megabone hostují na již známé skladbě "The Game Is Free", kterou pokládám za nejlepší na albu. U Keitha nemá cenu popisovat jednotlivé tracky, které si po lyrické stránce drží standartní úroveň. Vyzdvihl bych track "Cow-Boy Howdy", kde vedle Keitha perfektně zajede i hostující Mr. Sche. Po hudební stránce bych ještě vyzdvihl různorodost použitých beatů, které odpovídají atmosféře tracku, v neposlední řadě nevysychající originalitu projevu Keitha a jeho zpěv, slyšitelný ve skladbě "Vacation Spot". Za zmínku stojí ještě poslední track alba "Goodbye Rap", který se nese na vlně tradičního Keitha a na který Keith navázal klipem. Nezbývá doufat, že se nenaplní proroctví z názvu poslední skladby a stále se budeme dočkávat nových projektů Kool Keitha, který opět projevil svou schopnost vyrobit kvalitní desku s minimem nedostatků.

Hodnocení: 8/10