Justin Timberlake - The 20/20 Experience (WEG, RCA, 2013)

Justin Timberlake je zpět, a jak jinak než ve velkém stylu. Před pár dny vypustil do světa své třetí album s názvem The 20/20 Experience a dokonce oznámil kdy můžeme očekávat druhý díl. Na oslavu vydání také přidal nový klip k vydařené skladbě “Mirrors”.

Bezmála sedm let čekal hudební svět na pokračování velmi úspěšné nahrávky FutureSex/LoveSounds, a to až do letošního 19. března. Vydání novinky předcházelo vystoupení na Grammy a Brit Awards, několik koncertů a ukázal se i v několika televizních pořadech. Jedním z nich bylo moderování a hraní v Saturday Night Live. U Jimmyho Fallona byl pak minulý týden hostem každý všední den. Z toho zahrál čtyři nové písně, starší hitovky a došlo i na čtvrtou část historie rapu.

The 20/20 Experience otevírá solidní “Pusher Love Girl” a její orchestrální intro. To přechází ve funky beat s textem o opojení sexem a láskou. Přechod písně do outra doprovází hip-hopový beat a zpěvák v něm srovnává lásku k dívce s drogami. S přirovnáním pokračoval i v syntetizátorem prolezlou Spaceship Coupe” či ”Strawberry Bubblegum”.

Z alba jde cítit vyspění Timberlaka jak po vokální a textové, tak i produkční stránce. Na produkci se spolupodílel i Timaland a Jerome ‘J-Roc’ Harmon. V deseti skladbách dostáváme ochutnat prvků z prvních dvou desek, ale i nových a čerstvých zvuků. Například “Don’t Hold the Wall” je okořeněná beatem, z něhož je cítít Timbalandova záliba v bhangře. Dost často se zde objevuje i beatbox, jako si můžeme pamatovat v jednom z nevětších hitů “Cry Me A River”. Píseň“Let The Groove Get In” vás donutí hýbat se v rytmu afro-beatu řízlého brazilským karnevalem. Během sedmdesáti minut nahrávky je též patrná inspirace v soulu ze šedesátých a sedmdesátých let, trapu a rovněž neo-soulu. Například “That Girl” je jako dělaná pro D’Angela.

Jediným hostem na albu se stal Jay-Z v prvním singlu “Suit & Tie” (pokud tedy nepočítéme občasné vokální přispění Timbalanda). Druhým singlem se stal skvělý song “Mirrors”, jeden z nejlepších momentů alba silně připomínající zvuk Futuresex/Lovesounds. Při poslechu je jasné, že je skladba vyznáním zpvěvákově manželce, kterou se loni stala herečka Jessica Biel. Spolu s celosvětovým vydáním 20/20 nadělil v úterý i výtečný klip k této skladbě, věnovaný jeho prarodičům.

The  20/20 Experience předčilo všechna má očekávání. Zvuková rozmanitost mezi několika hudebními styly slibuje, že se při poslechu nebudete nudit. JT opět předvedl svůj neobyčejný hlasový rozsah a dokázal, že není třeba elektro beat k úspěchu. Album je jedním z nejlepších, co jsem v posledních letech slyšel a je rozhodně rovnocenným partnerem těm dvěma předešlým. V úterý rovněž potvrdil, že se deska dočká možná už letos druhého dílu. Je tedy jasné komu patří rok 2013.

5/5

Marek - Bbarak