HIDDEN FORTRESS – All That Is (Hand´Solo Records)

Nenechte se mást barevným a komiksově laděným obalem, dvojice Hidden Fortress rozhodně nepřináší návod na nový tanec, její muzika se totiž dá těžko označit jinak než jako apokalyptický rap. Dejte dohromady hodně katastrofických filmů s trochou Public Enemy, Company Flow a raných Jedi Mind Tricks a částečně se blížíte k výsledku, který dvojice DJ Usdneedls a MC nofutureface na All That Is prezentuje. Deska, která má devět tracků z čehož jedno intro, navazuje na letošní EP Third Eye Cyclops. Podobně jako u zmíněných apokalyptických filmů i v jejich hudebním provedení se balancuje na tenké hraně, kdy by neměl koncept zvítězit nad samotným obsahem. To se však Hidden Fortress nedaří. Temná a těžká produkce přebíjí rap a navíc staví na opakujících se postupech s podobně znějícími bicími. nofuturefaceův projev navíc díky efektu doznívání konce slov a místy nepříliš vyvedenému mixu často úplně zapadá. To se neděje především u “Apotheosis“ vypovídající o technologické vyspělosti, kde hostuje Modulok z Red Ants, kapely, která patří ke kanadským pionýrům v oblasti podobných sci-fi konceptů. Výsledkem je jeden z nejlepších tracků na albu. Ačkoli se většina skladeb nese v obdobném formátu, kdy její téma úvodem nastaví monolog z filmů o konci lidstva nebo nefungující společnosti, nedá se nofuturefaceovi upřít jejich různorodé zpracování. “Rich Folks“ s hostujícím Planitem se věnuje fenoménu peněz a “The Cure“ rozpadu společnosti. V souhrnu ale deska nenabízí nic, co by dokázalo zaujmout – zajímavý beat nebo sloku. Necelých 30 minut tak uplyne bez nutnosti přetáčet zpět. Koncept apokalyptického rapu je určitě neotřelý a vymyká se běžné týdenní záplavě alb, v tomhle provedení ale výsledek pokulhává.