Haades - Duševní bankrot (2013; ZNK)

Kostky byly vrženy ještě dříve, než usednul za hrací stůl. Ani netušil, jak se k tomu dostal, nejspíše jako slepý k houslím, o to více bylo očividné, že netuší, oč se tu hraje. Krupiér rozdával karty, které byly peklem cinknuté a hráč předem odsouzený k bankrotu poddajně lízal další a další list, který rozhodoval o jeho osudu. Opíjel se do němoty, holdoval drogám, ženy střídal nevídanou rychlostí, sobecká osobnost zahleděná sama do sebe. Náhle však společenský hluk utichl, na konci hráčského salónku byla tma a z dveří už ho vítal pán podsvětí – Haades.

Pokud jsi zarytým konzumentem hip-hopu, který útočí na ženská rodidla a posluchači při několikátém poslechu podléhají cukrovce, není tahle deska pro tebe. Nečekej tu žádný lovesong, který ti rádia budou pouštět dokola častěji, než ženskou periodu nebo hity, které se budou otáčet jak symboly na forbesu. Jediné, co se ti může řádně protočit, pokud nejsi zvyklý na tento výpovědní styl, mohou být oči. Haades zde stojí v plné polní. Vyrazil ze své středozemě Terroru, aby hlásal zkázu a neštěstí, kterým je dnešní člověk obklopen a často si to bojí přiznat. Nebloudí jako tělo bez duše, má přesnou mapu na to, jak dorazit k tobě domů a kázat ti to, z čeho se zesereš jak malé dítě 5. prosince.

Jeho armáda mrtvých nemrtvých, kteří stále bloudí po naší scéně a zardousí nejednu homooběť, má v posledních letech takovou sílu, že by si s ní asi nevěděl rady ani Frodo se společenstvem prstenu v zádech. Po boku pána podsvětí stojí jeho věrný druh Evil Dope, kterého následují Řezník a Desade. Komu by toto složení nenahánělo hrůzu, ten se může považovat za skalního fanouška a pro toho je směřovaná tato deska. Jak Haades píše v netradiční děkovačce v bookletu, tato deska je věnovaná všem, kteří mu jakýmkoliv způsobem dopomáhají k bankrotu.

„Když jsem mluvil s ďáblem, řekl mi, že prej už pro mě nemá v pekle dost místa“, říká prezident evil, který je king všech zombí v této zemi, ztracených duší, které bloudí bez cíle. Haades v rýmech nebloudí. Ví, co chce sdělit a to od plných plic taky řekne. Netlačí na hlasovou pilu, je přirozenější než kolegové z SG. I když je asi nebem zatracen, jeho desku nelze zatracovat a není na škodu si na ní najít čas a nasát to atmo místo nosu do uší. Haades vládne undersvětu!

5/10