Gangrene (Oh No + The Alchemist) - Gutter Water (2010, Decon Records)

Můžu tě upozornit, že jak smrdí gangréna a.k.a. sněť, když třeba někomu hnije v důsledku špatného prokrvení nebo infekce noha, tak nesmrdí nic jiného. To je takovej pušinec, že od toho dávají pryč sosáky i ty nejotrlejší mouchy a hovno je oproti tomu Coco Chanel. A proč takový podivný název pro kapelu? Protože mladší brácha Madliba Oh No a pravá ruka Mobb Deep The Alchemist je dvojice dvou nemocných rapperů, kteří ukuchtili „ill shit“, se kterým šíří dál svoji nebezpečnou infekci. Jsou to dva psychicky narušení doktoři, ke kterým by ses neměl za žádnou cenu dostat. Podávají místo léků odpadní vodu ze stoky, která způsobí gangrénu nejen tvému střevu, ale i uším. Po vzoru Jaylib a jejich Champion Sound (především dva producenti, ale současně i dva rappeři na vedlejšák) vytvořili něco, co s vámi zaručeně zahýbe. Mě osobně to sakra dostalo, protože mi to dalo vzpomenout na celou Oxnard partu a jejich fajnové desky jako The Disrupt (Oh No), The Antidote (Lootpack), The Unseen (Quasimoto), Andsoitsaid (Declaime) nebo The Plague (Kazi). Neuvěřitelná atmosféra. Jak tvrdí Oh No: „Basically we back to the basic“, samplují staré soulové nahrávky, nechávají je i na nějakou dobu rozehrát ve vší své kráse a potom všechno zabalí do strašně špinavého kabátu, až tě z toho mrazí v zádech. Pomalejší west coast laděné hypnotizující bubny, co si tě omotají kolem prstu. Kde Doktor No přihodí více rasance, hardcoru a špíny, tam Mudr. Alchemist dodá více houpavého toxického funku. Koho nechávají chladným pecky jako “All Bad“ (mrkni na klip a potom na další “Overdose“, který je bohužel jen na vinyl E.P. Sawblade), “Take Drugs“ nebo “Boss Shit“ s cuty od DJ Romes, tak poslouchají nejspíš jinou desku a nebo mají volume úplně doleva. Tohle je naprosto uvolněná deska, dvou vyhulených bláznů, kteří nahráli album pro specifické málopočetné publikum. To mi přijde na tom taky sympatické, protože The Alchemist je už trochu někde jinde, nahrává s Eminemem a Snoopem, ale teď těžce nasolí pro baťůžkáře underdoga, který potěší jen fajnšmekry, kteří jsou ochotní přistoupit na všechny ty jejich hnusy, paranoidní představy, vyhulený fóry a chvástání. Protože je to „rodinný biz pro známé“, tak se v roli hostů účastní jen ty nejbližší a spřízněné duše jako Planet Asia, Roc C, Guilty Simpson, Big Twins, Fashawn, Evidence nebo MED. Rozmýšlel jsem se i nad devítkou, ale nechám ve finále lepších osm. Kolik dávám je ale úplně jedno, důležité je říct, že tohle je prostě krutá prohnilá deska, která je krásně hnusná jako její obal. Kupuj origo a nechlastej vodu z kanálu.