Estelle - All Of Me (Warner Music, Atlantic, Homeschool)

Rodilá londýňanka Estelle prvně okouzlila svět s hitem „American Boy“, druhou deskou Shine a hlavně svým unikátním hlasem. Na zmíněnou nahrávku se čekalo nějaké 4 roky od jejího debutu The 18th Day. Stejně dlouho jsme si museli počkat i na její nejnovější album All Of Me. To vyšlo 24. února u Warner Music/Atlantic a během týdne obsadilo 28. místo v americké Billboard 200.

Název alba Estelle odhalila už během roku 2009 a v tom příštím vyšel i první singl „Freak“ s hostujícím Kardinal Officiallem a produkcí od Davida Guetty. Následovalo „Fall In Love“ ve dvou verzích, kdy se na majku vystřídali Nas a John Legend. Oba singly se na finální verzi alba nedostali díky nehranosti v rádiích. Jako první oficiální singl byl tedy vybrána soulově-hip hopová „Break My Heart“ s hostujícím šéfem Maybach Music Group – Rick Rossem. Náseldovala ho skvělá  a smutná balada „Thank You“, která v mém přehrávači byla od chvíle vydání až doteď. Na remixu, jež vyšel nedlouho poté, hostoval Busta Rhymes. Dalším songem z alba, který se dočkal vizuální podoby je rychlejší  a neméně kvalitní „Back To Love“.

Album otevírá rapová pecka „The Life“, kde se vrací zpět ke svým začátkům, kdy prevážne rapovala („1980“). Na tu navazuje masivní klubovka „International (Serious)“, kterou si dokážu představit jako další její velký hit. Šílenou produkci zde obstaral David Banner, zarapoval a zazpíval Trey Songz a refrén okořenil Chris Brown. Další z těchto písní, kde zpěvačka přeskakuje z rapu do zpěvu je „Speak Ya Mind“. Ve „Wonderful Life“ se zpěvačka vyrovnává s uspěchem prvního velkého hitu.

Atmosféru alba dokreslují skity, kde se parta přátel baví o vztazích, rodině, kariéře a dalších věcech. Do toho jim hraje jazzovější podklad, který má z části na starost ?uestlove z The Roots. Nechybějí samozřejmě anii  zamilovanější písně. Kromě vydaných singlů to je moje oblíbená „Cold Crush“, jež je instrumentálně inspirována r’n’b/soulem z 1980’s. Můj asi nejoblibenější moment nahrávky je poslední stopa na disku, a to „Do My Thang“. Na rychlejším beatu a opět napůl rapovaném songu hostuje tentokrát další skvělá umělkyně – Janelle Monaé.

Dopručuji vám si toto album, které má u mě pět z pěti hvězdiček, pořídit. Na své si zde příjdou jak r’n’b, tak i hip hopový fanoušci. Jde o velmi kvalitní nahrávku, která se dá lehce poslechnout od začátku až do konce a ne jen jednou. Já sám ji poslouchám ode dne vydáni pořád. Estelle také plánuje evropské tour, startujíci v dubnu. Ze zatím potvrzených koncertů se našim končinám přiblíží ve Vídni či německých městech jako je Hamburg nebo Stuttgart.

Marek - Bbarak