DJ Nu-Mark - Broken Sunlight

Po dvou dekádách na scéně přichází DJ Nu-Mark se svým debutem.

Je tomu už více než pět let, co se rozpadla západopobřežní formace Jurassic 5 a vyslala tak své členy na sólové stezky. Nu-Mark na rozdíl od svých kolegů s vydáním desek nepospíchal. Sem tam singl, pomoc s beaty Lonely Island nebo J-Liveovi, ale první producentská deska přichází až nyní s Broken Sunlight.

Ta v duchu Nu-Markova neortodoxního přístupu rozhodně nepředstavuje dlouho utajovaný materiál, který se odkryje teprve se dnem vydání. Nu-Mark naopak v průběhu roku vydal pět vinylových (deska je jinak dostupná i na USB klíči) sérií Broken Sunlight, každá obsahující dvě skladby. Při 13-trackové stopáži se lze rychlými počty dobrat výsledku, že 3/4 alba byly zveřejněny již v předchozích měsících. Mimo to Nu-Mark s vydáním každé série dával songy volně ke stažení.

Ačkoli formát vydání nijak nenarušuje kvalitu celku, je znát, že Broken Sunlight má blíže ke kompilaci než k plnohodnotné desce. Nu-Markův propracovaný zvuk sice představuje celkové pojítko, každý z hostů ale s vybraným beatem táhne album jiným směrem. Bumpy Knuckles svým typicky hrubým projevem v “Dumpin' Em All“ zaráží do země vše, co mu stojí v cestě, Aloe Blacc a Charles Bradley v “Don't Play Around“ přidávají porci soulu a Laudir de Oliveira v “Oya' Indebure“ nádech Jižní Ameriky.

Tím se rozhodně nedá říct, že by se Nu-Markova kombinace hip-hopu, soulu a R’n’B špatně poslouchala. Vůbec ne. Zvlášť když některá nová jména se úspěšně ujímají nabídnuté šance jako Haas, který od úvodu kočíruje trubky v “Never Be Wrong“: „Holka, je to tu / Asi váháš, proč to trvalo tak dlouho / Říkal jsem ti, že jednou za ty songy budu placený / Slíbil jsem ti, že alespoň částečně budeš hvězda.“ A stejně tak ostřílená jména jako J-Live nebo Large Professor dostávají svému renomé.

V souhrnu Broken Sunlight znamená velmi povedený soubor skladeb, pro který ale než album je mnohem vhodnějším označením kompilace.

Hodnocení: 7 /10