DeSade - Here I Cum (2015; ZNK)

V roce 2010 měli PSH na svém kontě další novou desku, jejímž obsahem byla i skladba „Co bude, až nebude rap“. Jistou podobnost v tom vidím i v kontextu s polovičkou formace Sodoma Gomora, u něhož si mohu položit otázku „Co bude, až nebudou ženy“. Svou náklonností k něžnému pohlaví dost připomíná Ektora, ale jde na to od jiného rohu místnosti a zatímco jeden nadává na kurvy, druhý je vyhledává. DeSade je v prosinci plný síly a do hry přináší porno rap album, které někoho donutí skandovat cenzuru jeho díla, někoho rozesměje od ucha k uchu a jiné možná večer ukojí více než erotické portály.

Zkuste zavzpomínat na všechny své originály doma v polici z tuzemského rybníka a napovězte mi, který z nich má název na přední straně ve fontu výronu semene. DeSade je pohodář, což dokazuje jeho pohodlný gauč a láhev něčeho ostřejšího. Již z předešlých desek víme, že je vášnivým kuřákem a dvě komparsistky spoře oděné dokládají, že si nechá rád i vášnivě…. Nedozvěděli jsme se tedy zatím nic nového, ale jen nás to utvrdilo ve filozofii, kterou člen ZNK zastává. A fakt, že je velkým idolem nemravných krajanek, pak podtrhuje vnitřek bookletu, který je prošpikován fotkami fanynek.

Here I Cum vyšlo začátkem prosince, a kdybych obsahem byla směska vánočních koled, byl bych asi překvapen. Udiven jsem však mnohem více z toho, co se na disku skutečně nachází. Již podle názvu a coveru jsem byl přesvědčen, že se bude jednat o čistou porci prasáren, které mě možná u páté minuty natáhnou, a řeknu si, jak se takové praktiky mohou někomu líbit. Opak je pravdou, neboť výpovědní hodnota DeSada je asi nejsilnějším momentem celé desky. Rap značného vývoje oproti předešlé dlouhohrajce nedosáhl a jede si v zaběhle nastoleném limitu, ale co do vtipnosti je to zatím to nejzajímavější, co mi bylo letos nabídnuto. Bez servítek se musím přiznat, že jsem se při poslechu uculoval a někdy i vracel lehce pár vteřin zpět, jestli to autor opravdu myslel vážně.

Hosty reprezentuje již klasicky Řezník, který ve skladbě „50 odstínů hnědi“ předvede parádní sloku pro otrlé žaludky. Svou účastí neurazí ani znovuzrozený Karel Šíp a Lord Lhus, ale chtěl bych především vyzdvihnout Zverinu, který mě z počátku účastí lehce překvapil, ale po pár minutách mi bylo jasné, že tihle dva by si u sklenky něčeho ostrého mohli až do rána povídat o svých oblíbených múzách z internetu. Zajímavé protipóly projevu se stejnou myšlenkou mě nutí položit žádost, aby tohle spojení neskončilo u jedné skladby.

„Na hajzlu sedím, tvořím padesát odstínů hnědi i sousedi to vědí. Aniž bych jim říkal, slyšej, jak naříkám, jde ven mix piva a mlíka,“ poukazuje na svou přírodní pózu již ve zmíněném kolabu s Řezníkem. Vtipných momentů je na album Here I Cum opravdu nespočet. „Tohle je pro všechny lidi, kteří se nestyděj mluvit sprostě, tohle je pro Záviše, který onanuje na Červeným mostě,“ vyjadřuje náklonnost k českému lidovému hudebníkovi, který je králem netaktního pera. „Mám úchylku na mrdání žen v jejich svátku, neznamená, že jsem v květnu mrdal svoji matku………..druhýho ledna mi na šulina sedla Karina, krve jako z vola, byla ještě jako neviná,“ popisuje své Kalendárium jako odlehčenou podobiznu kultovního pořadu České televize.

Podobných momentů je na celé desce nezpočet a mé příklady nejsou rozhodně ty nejlepší, ale ve finále bych se pak již asi nevyhnul cenzuře některých slov. Here I Cum obsahuje zajímavé produkce v tradičním hávu DeSadova rapu. Hlavním plusem je však práce s textem a vytvoření z tuny koz a ženských přirození zajímavou koláž hlášek a vtipných momentů, které by nevymyslel možná ani nejzkušenější porno scénárista. Here I Cum nezaútočí na masy, ale upevní postavení ve specifické základně posluchačů, kteří si i v tomto případě přijdou zcela jistě na své.

7/10