Burd & Keyz - Keyz Of Life (2011)

Dříve producentské duo, dnes už pouze samostatný umělec. Důvodem je nečekané umrtí jedné poloviny tohoto uskupení a tou byl Anthony “Durrty Keyz“ James. Parťák Burd si ponechal z úcty k němu název a pokračuje tak v jeho odkazu. V polovině ledna vyšlo album, které se snažili vydat už několik let. Vzhledem k neštastným událostem však vyšlo až teď.

KEYZ OF LIFE je kvalitní producentskou prací. Objevují se zde jak hip-hop, r’n’b tak i jiné hudební styly ("Losing My Best Friend", vysamplovaná klasika "Don't Speak“ od kapely No Doubt). Když už mluvíme o samplech, celý mixtape/album je jich plný. Z těch nejznámějších to jsou "Say A Little Prayer“od Arethy Franklin nebo "Faithful To The End"od D.J. Rogerse, což je song, kterývysamploval i Kanye West pro Commonův "Faithful". Samplují zde i J.Dillův instrumentál "Lets Ride“, jež se zdá být ještě lepší než velmi kvalitní originál.

Album je pojato z velké části jako vzpomínka na zesnulého Keyze a hlavně uskutečnění jeho snu. Tím bylo sjednotit a pozvednout scénu kanadského Toronta. To se nakonec i povedlo. Najdete zde jak zkušenější, tak i nové umělce. Kromě jiných to je například Kardinal Officiall, Nickleus F., Rich Kidd, Luu Breeze, DJ Grouch či velmi talentovaná a nadějná zpěvačka Divine Brown.

V atmosféře celé nahrávky si připadáte jako na oslavě života a talentu, plné rodiny a přátel. Kromě samplů a originální produkce se objevují i kousky audio záznamů s Keyzovými rozmluvami o lásce k hudbě. Konečnou zastávkou je nostalgická píseň "The Other Side“. Ta už názvem nadpovídá, že jde o symbolické rozloučení s producentem a kámošem do doby, než se sejdnou na "druhé straně“.

Burd n Keyz jsem objevil v podstatě spolu s vydáním tohoto počinu. Jak se však říká, lepší pozdě, než nikdy. S nečekaným odchodem Durrty Keyze přišel svět a především torontská scéna o skvělého producenta a člověka vůbec. Měl dobře připravenou půdu pod nohama k rozletu. Kam by to dotáhl,se už bohužel nedozvíme.

R.I.P Anthony „Durty Keyz“ James

Audio

Download