Apathy - Honkey Kong (2011, Dirty Version Records)

Apathy, dříve znám také jako The Alien Tongue, je člověk, který je namočen hned v několika projektech a partách. Jako součást uskupeních Army Of The Pharaohs, Demigodz nebo Get Busy Committee nahrál desítky tracků, ale na kontě má i tunu sólového materiálu. Kromě mixtapů a E.P.s vydal také dvě slušné desky Eastern Philosophy a Wanna Snuggle?. Co jsem na téhle desce ocenil ze všeho nejdřív je to, že to není další klasická AOTP deska, taková jako třeba vydali nedávno Outerspace. Nic proti tomu, ale celá deska už chvílemi nudí. Apathy ale ne. AOTP fanouškům nadělí tři boom bap mordy “Holy Ghost“, “Honkey Kong“ a “Army Of The Godz“, kde hostuje celý ansámbl a zbytek desky potěší všechny milovníky poctivého hardcore rapu, nejen příznivce konspirací, pyramid a záhrobních armád. Kde na předchozí desce chyběl dobrý beat, tady ho Apathy vynahradil hned dvakrát. I když se DJ Premier nepředstavil v té nejlepší formě, jeho oldschool beat a tvrdý kytarový riff v “Stop What Ya Doin´“ se samplem od Digital Underground, přesto skvěle funguje. Statik Selektah dodal tradičně pohodovou “It´s Only Hip Hop“, kde se Ap věnuje fanouškům, kterým radí, aby se ke svým oblíbeným kapelám chovali s úctou, tak jak to dělá on sám. Evidence a The Beatminerz také nezklamali, i přesto, že jsme od nich slyšeli už větší šlágry. Plusové body jdou také za angažování hvězd typu Xzibit, který nakládá slušný spellbound do futuristického beatu “The Recipe“ od Stu Bangas a General Steele a Mad Lion, kteří pro změnu rapujou do samplu z pohádky Nekonečný příběh “Never say Never“. Cením atmošku v tracku “I Dedicated This To You“, který Ap věnuje svojí manželce, která ho dlouhodobě ve všem podporuje a masák je taky storytellingová pecka “1:52am“, kde vypráví příběh o vloupání do bytu hned ze třech pohledů. Kdo by měl pořád málo, může poslechnout i druhé CD, na kterém se nachází bonusové E.P. Primate Mindstate a všechny instrumentálky z Honkey Kong. K tomu fešáckej cover s albínovou gorilou, to je nabídka, která se neodmítá. Debut Eastern Philosophy měl výbornou atmosféru, ale málo hitů na první poslech. Wanna Snuggle? zase trocho postrádalo lepší produkci. Honkey Kong má všechno, co má mít krutá deska. Tohle je určitě nejlepší Apathyho deska v kariéře. Něco mezi osm devět.