7L & Esoteric - 1212 (2010, Fly Casual Creative)

Pamatuji si, že mi debut od 7L & Esoteric přišel domů 11.září 2001, ve stejný den, co jsem v televizi sledoval teroristické útoky. The Soul Purpose byla taky skrytá bomba a já se poroučel k zemi jako chudák WTC. Další dvě desky Dangerous Connection z 2002 a DC2: Bars Of Death z 2004 jen jejich pozici potvrdili a nikdo nepochyboval o tom, že Fazolkové město je krutou líhní underground kapel. Oni byli navíc tím leaderem. Bohužel v roce 2006 mi nahnali vrásky do obličeje, protože na nové desce A New Dope hutný beaty a skreče nahradily elektro zvuky a breakbeat. Originalita a progres se cení, ale už to nebylo ono. Teď je mi potěšením oznámit, že 7L & Esoteric jsou zase zpátky. Vrátili se z budoucnosti, aby o ní něco pověděli. Hlavně jsou ale zpátky ve své staré dobré formě, ve které je má většina uchované v paměti a vše je jako za starých dobrých časů. Hned v úvodní skladbě “Retrospect“ shrnou svojí dosavadní kariéry a současně se zamyslí nad současným stavem hip hopu, který prošel strašně velkým vývojem a bohužel ne všechno se vyvíjelo tak, jak podle nich mělo. Naštěstí se 7L a Esoteric rozvzpomněli na svoje bomby a až na pár výjimek zase všechno šlape, tak jak má. Hardcore boombap, nabroušené smyčce, riffy elektrické kytary, skreče a k tomu všemu Esoteric, který přikládá koncepční skladby typu “I Hate Flying“ o strachu z létání letadlem. Název alba je odveden od počtu přítomných skladeb a také od toho, že každá z nich může v klidu vyjít samostatně jako singl na 12“. S tím bych téměř souhlasil. Velkou devizou jsou určitě taky hostovačky. Sadat X zaskočil do tracku“The Handle“, aby vypovídal o své lásce k basketu. Po jedenácti letech dochází opět ke spojení s Inspectah Deck a výsledkem je krutá “12th Chamber“, která by se v pohodě ztratila na řadové desce Wu-Tangu a to nejen kvůli názvu, ale i atmosféře. AOTP zastoupeni Vinnie Paz, Reef The Lost Cauze a k tomu Ill Bill taky nemůžou chybět. Pecka “Bare Knuckle Boxing“ nemůže být jiná než špinavá a agresivní. The Alchemist a Evidence dostali na míru ušitý west coast beat “Drawbar 1-2“ a sousedy podpořil i Statik Selektah, který hymnu “The Most Rotten“ sám produkoval a také znesvětil mocnou skrečí. 1212 sice kvalitou první dvě desky nedohoní, se třetí DC2: Bars Of Death ji ale můžeš už klidně srovnávat. Já jsem ale hlavně rád, že pochopili, kde je jejich místo a co od nich chtějí jejich fanoušci slyšet.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná