#1 Sound: Champion sound livě band (2013, Signal Generator)

Každý hudebník sní o tom mít svůj band, tuzemská elita rapu sní mít Livě band. Nejčastěji skloňovaná partička hudebníků motajících se kolem rapového zázemí nám letos nabídla DVD, které mělo jistě v plánu i dokázat, že nejsou jen stínem Kata, ale že dokážou fungovat i jako samostatný pojem, po kterém je v dnešní době poptávka.

Tahle banda je poslední dobou na tuzemském poli nemálo v kurzu. Vlastně tak trochu sakra moc v kurzu. Nedivil bych se, kdyby už Radimo a spol neměli odpojený zvonek u zkušebny, aby si taky našli čas sami na sebe. V poslední době jste je mohli zaznamenat na nejedné spolupráci s českými rappery a své dominantní působení na scéně dokazují i svým DVD nesoucím název „#1 Sound: Champion sound livě band“, který se po ročním zpoždění dostává 13. června mezi lid.

Tento projekt vznikl již loňský rok na tradičním startéru letních festivalů alias Votvíráku. Tehdá si Champion Sound střihl něco, co nemá obdobu u nás a možná ani v zahraničí. Historické pokoření téměř nemožného a na dlouhou dobu zcela jistě nevídaného se stalo reálné. A právě toto DVD to celé zaznamenalo a stalo se oním očitým důkazem. Nebo vás napadá jiná kapela, která na jednom festivalu stála bezmála 6 hodin v kuse na podiu a podpořila svými nástroji 5 kapel? A to navíc mělo být kapel dokonce 6, bohužel Moja Reč na poslední chvíli vypadla ze seznamu.

Když celý tento projekt shrneme v číslech, napadají nás čísla: 1,4,6 a 7000. Proč tyto? Jedna kapela, která měla toto vše na svědomí spolu s jedním osvědčeným zvukařem (Tomáš Sochůrek) a jedním pokusem na to, aby se to povedlo. Čtyřka značí složení tohoto bandu: Radimo (PC, MPC, pad, mix, ságo, flétna, cowbell…), Watcha (basa), El Boogie Man (bicí) a Mraky Mrak (kytara). Šest měsíců se zkoušelo, šest kapel se objevilo celkem na Hip hop stagi Votvíráku v rámci tohoto maratónu a šest hodin hrála kapela v kuse. A 7000? 7000 lidí to všechno vidělo na živo!

Pro fanouška zdejšího rapu je těžké sledovat live band, když jsou spolu s ním na pódiu pro nás tolik zvučná jména. Každý z nich už je v našich vodách pojem sám o sobě. A jak jim to sedlo s živou kapelou? Domnívám se, že nejlépe se sžil s kapelou Vec, u jehož tracku „Tozmemi“ mě nostalgicky mrazilo po zádech. Naopak nejmíň to sedlo asi Spiritovi, který má repertoár zadaný do dunivých silných beatů, které live band prostě nedokázal vyprodukovat naživo. Gey potvrdil svou multifunkčnost a schopnost bavit lidi za každé situace spolu s Fattem. Prago Union a live band jsou už osvědčená sehraná dvojka, která není třeba rozebírat a koneckonců i Pio Squad dokázali, že se mohou rok či více nečinně flákat po Jihlavě, ale na stagi jim to pak sedí i tak. Navíc Eurodel je stále majitelem jednoho z nejzajímavějších hlasů naší scény. A když se podíváme na Champion sound, tak skalní fanoušky musí hned zaujmout, že toto DVD je ještě ve starém složení, kdy za bicími ještě sedí El Boogie Man, který letos band opustil a nahradil ho Gury.

DVD samo o sobě je vloženo do zajímavého obalu, který majitele dokonale informuje o historii kapely i jednotlivých členech za účasti parádních fotografií od Adama „Perníka“ Perníkáře. Kromě hodiny a čtvrt dlouhého sestřihu z Votvíráku zde naleznete bonusový materiál obsahující fotografie, Making off a záznamy ze samotné zkušebny. Toto vše dokazuje, jaké nasazení sami aktéři mají.

Přesto lze ale s jistotou konstatovat, že žádný z hudebníků neomdlel únavou na pódiu a koncert si všichni náležitě užili. Skvělá atmosféra gradovaná pestrým výběrem rapperů zaručila tomuto poutavému maratónu pozitivní ohlas a ve finále skvělý výsledek. Hudební kvality bandu nelze upřít a nezbývá než zatleskat tomuto spolku, že do našich vod přinesl něco netradičního, co může fungovat a taky funguje. Champion sound hodil rukavice do ringu a můžeme jen tipovat, zda se najde někdo, kdo je u nás pozvedne.

8/10