Urban Rapublic představuje...El Da Sensei

Nejprve se El po vzoru klasické rovnice „mladý a neklidný“ věnoval brejku, beatboxu a samozřejmě také graffiti, s nímž byl spojován suverénně nejvíce, neb se jeho jménu podařilo dosáhnout věhlasu i za hranicemi domácí čtvrti. Reprezentoval totiž crew Boom Skwad, kteří systematicky zdobili pouliční zákoutí a prostředky městské hromadné dopravy takřka po celém východním pobřeží. K rapu ho přivedl stejným směrem zapálený kamarád Tame One, s nímž záhy odstartoval svou neobyčejnou kariéru založením formace That´s Them, u jejíhož názvu ovšem duo dlouho nevydrželo a došlo k přeměně na již zmíněné Artifacts. Ti se zapsali na mapu v roce ´94 znamenitým debutovým albem Between A Rock And A Hard Place, které vyšlo na Big Leaf Records spadající pod Atlantic, a vzešly z něho nesmrtelné hity jako “Wrong Side Of Da Tracks“, “Dynamite Soul“ či “C´mon Wit Da Git Down“. V remixech se dále představil třeba Mad Skillz a Busta Rhymes, true-school fans byli v sedmém nebi a o zasloužené celosvětové pozornosti nemohlo být pochyb. Po desce dvojka vyrazila na šňůru Best Of The Underground Tour, kterou jeli s Organized Konfusion a tehdy ještě nepříliš známými jmény jako Common Sense a Beatnuts. Na jaře ‘97 přišlo pod taktovkou produkčního týmu ve složení Shawn J. Period, Baby Paul, Mr. Walt, V.I.C., Lord Finesse a Showbiz na řadu jejich druhé album That´s Them, na němž veřejnosti nejvíce voněly hymny typu “Art Of Facts“, “The Interview“ nebo klipová “The Ultimate“, nicméně poté už se jejich cesty rozešly. El nějakou dobu cestoval po světě, objevil se na kompilacích z různých zemí včetně Japonska, Norska nebo Německa. Tehdy mu vyšla dvojice singlů “Frontline“ (je autorem jeho obalu a dělal třeba cover i na Pacewonův singl “Sunroof Top“) a “Got That“ s hostujícím Diamondem D, které ještě posléze doplnila další záležitost “Kept It Live“, ale jinak se až do svého sólového debutu u nezávislého labelu Seven Heads, jenž se datoval do roku ´02, stáhl a „pracoval“ na svém osobním životě. Na vstupním počinu Relax, Relate, Release s prvním singlem “Summer Time Bluez“ s Twizzem (kromě něj např. bodoval track “Whatyawando“ s přítomnou dvojkou J-Live a Asheru) bylo mimo jiné zajímavé i to, že kromě producentů Malito, Kan Kick, J. Rawls byly přítomné i beaty od Evropanů – konkrétně Kooladea z Chorvatska a DJ Seva ze Švýcarska. Co se týče dalších „vedlejšáků“, objevil se kupříkladu na undergroundové kompilaci Superrappin´, Rascově albu Hostile Environment (“Who Woulda Thought“), J-Liveově All Of The Above či desce The Weight od The Creators, s tím, že předloni byl ke slyšení na 12“ singlu “Beautiful / Follow“, kde na B straně rýmoval do beatu od zmiňovaného Kooladea stejně jako na Ačku Masta Ace. Na přelomu loňského a letošního roku pak lyrická ikona z New Jersey dokončila druhé sólo album The Unusual, které si na trh proklestilo cestu 28. února díky jeho nové domovině Fatbeats Records. A v tomto bodě bych se také s vaším svolením prozatím rozloučil.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná