Chybí vám Paulieho beaty? Strážce Ještědu odhalil stará tajemství svého harddisku

Nevím, jestli jsem pokrytec nebo jenom zpátečnický, když jsem s jeho tvorbou tak nějak zakotvil společně s deskou Molo. Správná bude ale v tomhle případě asi druhá varianta, jinak by ve mě jeho aktuální beat tape z dob, kdy ještě drtil bubny ve Fruity Loops, nevyvolal tolik sentimentu. Pokud se počítáte mezi pamětníky časů, kdy byla rapová kariéra spoluautora projektu BPM ještě na startovní čáře, a oblíbili jste si jeho jednoduchou ale vkusnou produkci, čeká vás mezi následujícími řádky překvapení.

 
Jedním z možných způsobů seznámení s Garandovou tvorbou byla v roce 2006 vedle neotřele pojatého rapovaného dema Mozoly i instrumentální sbírka Centrální imprese. Oba projekty byly zajímavé hlavně svým přesahem do ostatních uměleckých sfér, k čemuž Paulieho zjevně inspiroval pobyt na umělecké škole. Všechny sbírky se také vyznačovaly citováním řady českých básníků jako Vladimír Holan nebo Jaroslav Seifert.
 
Krátce před vydáním debutu Slova od BPM přichystal liberecký rodák druhou instrumentální sbírku nazvanou Mistrovství lopuchu, kde se tendence k elitním uměleckým směrům projevila ještě silněji. I přes tyto vydařené mezižánrové seance byl Paulie coby producent ve své době vyhledáván spíše MCs, kteří si na své desky vybírali podstatně konvenčnější bubny. Komu připadají Paulieho začátky příliš "čajové", neměl by zapomínat na jeho vítězství v remix kontestu z roku 2007, který vyhlásili Supercrooo před vydáním svého rekapitulačního doubledisku Dva nosáči tankujou super.
 
 
Právě Paulieho cit pro rapově striktní i na poměry žánru vznešené nálady z něj činil ve své době jednoho z nejzajímavějších talentů v oblasti beatmakingu. To však vzalo za své s deskou V hlavní roli, kde se poprvé hlasitěji ozval jeho parťák Kenny Rough a Paulieho producentská role se postupem času víc a víc upozaďovala. Od desky Molo už produkuje veškeré podklady Kenny a Pavlovo kreativní ucho se pod externími produkcemi podepisuje velmi, velmi zřídka.
 
Pokud se řadíte mezi pamětníky Paulieho producentských začátků, mohly ve vás předchozí řádky také vyvolat kus nostalgie. I sám člen labelu Ty Nikdy označil svůj staronový projekt na svém facebooku jako nostalgický. Selekce beatů z let 2008-2010 pojmenovaná jako Zapadlo varle vznikla již v roce 2013. Následně se na ní však zapomnělo, aby se o tři roky později znovu objevila ve formě zdarma stažitelného releasu.
 
 
„Nikdo z nás nevíme jak se to stalo, ale prostě to doopravdy zapadlo na harddisku a nikdo z nás si na to nevzpomněl. Až teď na začátku léta mi poslal Pavel znovu ten materiál, že to musíme vydat," stojí v tiskové zprávě na stránkách Ty Nikdy. S odkazem na Paulieho oblíbence Madliba se nesla i informace, že původním záměrem bylo vydávání beat tapů formou několika pokračování.
 
Zpráva na stránkách tynikdy.cz však neupřesňuje, zda se jedná o jednorázový výlov z harddisku nebo se dalších beat tapes opravdu dočkáme. Pokud ano, myšlence slyšet znovu beaty, které pouštěl svého času na myspace, bych neodolal, ale tady už jde o můj osobní sentiment na úkor tvůrčí výzvy.
 
Tak jako tak si máte možnost beat tape Zapadlo varle poslechnout nebo stáhnout v přehrávači pod článkem. Doufám, že se z rukou Garand Brandu dočkáme i merche se stejně epesním motivem, jaký ztvárnil na coveru projektu MC Gey.
 
 
Zdroje: tynikdy.cz, zdroj fotografie: fb fanpage paulie garand

NTK - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná