Podle DMCho mají rapoví mecenáši respekt, ale nejsou zapojováni do hry

Kdybychom se dotkli otázky uctívání mecenášů rapové historie, ťukneme tím o poslání našeho magazínu. Jaký má smysl neustále vzývat i po letech umělce, kteří svým vkladem přispěli do výkladní skříně hip hopu v minulosti a vesměs se drží svého kopyta? Proč se nesoustředit výhradně na mapování současného vývoje žánru, který je už tak svým rozsahem obrovský? Povolanější hlava v tomto smyslu Darryl McDaniels aka DMC je sice ctěným šampionem osmdesátých let, ani on však neskrývá rozčarování z toho, jak málo jsou rapoví veteráni zapojováni do hry.

 
Pakliže se na place v rapového videoklipu dnes objeví hvězdy jako Grandmaster Caz či Melle Mel, jimž v minulosti patřil hiphopový žánr, děje se tak většinou ve snaze "uctít odkaz" nebo se jedná o návaznost na starší skladby. Málokdy se stane, že by byl podobný krok pojímán jako urážka.
 
Přesto existují výjimky jako například Macklemore, jenž do svého nedávného videoklipu "Downtown" výše zmíněné pionýry žánru obsadil. Jeho rozhodnutí se stalo trnem v oku mnoha posluchačům spřízněných s hip hopem coby černošskou kulturou, podle nichž neměli mecenáši ve videoklipu "úspěšného bílého rappera" co dělat. Macklemorea se v tomto ohledu zastal například Big Daddy Kane, jenž namítl, že nemalá část současného rapového publika nezná ani vlastní historii vývoje žánru.
 
 
Stejně tak člen legendárního osmdesátkového uskupení Run-DMC neskrýval v rozhovoru pro Master Music Show pesimismus, pokud jde o participaci nestorů žánru v současné tvorbě. Namítl, že dnešní MCs sice veřejně vyznávají "svým vzorům" úctu, málokdy však jejich účast zařazují na své skladby. "Všechno to skončilo," cituje DMCho odpověď server hiphopdx.com. "Máme uznání, ale není nám příliš dovoleno se na něčem podílet a to je disrespekt nebo spíš odpojení. Když odstraníte základní kameny, celá věc přestane růst. Začne stagnovat, bude monogamní," odpověděl.
 
Otázku uctívání legend berou v poslední době zahraniční magazíny poměrně vážně. Zajímavý je například fakt, že současná vlna biografických snímků, hrající si často na téměř historickou podívanou, se soustředí hlavně na významné interprety konce osmdesátých až devadesátých let jako N.W.A., Tupac a další. Předchozí generace, jako by byly příliš "mírumilovné" a jejich příběhy nebyly pro stopáž celovečerního snímku dost atraktivní. Měli bychom ale mít na paměti, že co se později neuctí, dříve, jako by neexistovalo.
 
Zdroje: hiphopdx.com

NTK - Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná