Na to, jak to bylo s James Colem, Oteckem, Emeresem a dalšími vzpomíná Fosco Alma

Jeho názory ti někdy můžou lézt pěkně na nervy, nicméně jednu věc mu nemůže upřít ani ten největší nepřejícník. Co se týče muziky, talent bezesporu má, umí se ušít instro na míru a ještě do něj nasypat svoje vlastní sloky. A taky má slušnou pracovní morálku. Kromě toho, že jako polovina kapely MAAT má na svědomí už nějakou tu skladbu a desku, tak taky vypomáhá s produkcí druhým. A kdože to dneska zavzpomíná na některé hity? Fosco Alma si bere slovo…

...je pro mě docela obtížný si vzpomenout na nějaké konkrétní nálady nebo pocity, který sem měl, když sem tu danou věc skládal. Ale většinou mě samozřejmě inspirovaly vnitřní pocity, který sem vyjadřoval skrz harmonie a melodie. V každým beatu je otisk nějakýho momentálního pocitu a jakoby v něm byly uložený vzpomínky. Mapuju si tím vlastně zajímavým způsobem svůj život. Jako má někdo fotoalbum a kouká se na fotky, tak já si pustím beat a cejtim z něj co sem tim chtěl vyjádřit nebo co se v tý době v mým životě zrovna dělo, ale neumím to popsat slovama, jen to prostě cejtim. Takže následující pecky sem se snažil okomentovat tak, jak si to pamatuju a co s tim mám spojený.

MAAT – Na Chvíli pryč (All-In)

To bylo tak... Měl sem celkem čerstvě koupenej Korg TR61 a piloval sem skills na klaviatuře a pak z toho najednou začal lézt ten klavír, kterej je jako hlavní motiv. Piloval jsem to tak dlouho, dokud sem to nezahrál bez chyby a hnedka sem si to nahrál a začal na tom stavět tenhle beat. Vzniklo to teda celkem náhodně při jamování…  Pak už se to jen celý dodělalo a zůstalo to ležet. Když sme to vybrali na desku All-in, tak sem to ještě celý předělával a dělal tomu trošku novější zvuk a dohrával další nástroje, hlavně v refrénu - ta pasáž tam původně vůbec nebyla… No a bylo hotovo.

Khomator – Terapie (Terapie)

Tohle je klasická samplovaná věc. Dělal sem to už v roce 2008, takže to je pro mě už dost starej beat, ale byl sem rád, že si ho Khomator vybral, toho beatu by byla škoda. Sem to dělal ve svý době ještě ve Fruity Loops. Ale když sem to pak vytáhnul, tak sem to celý míchal znova v Cubasu (v něm dělám asi od roku 2009, kdy sem si ho koupil). Taky sem tam dohrával nový nástroje, aby to neznělo suše jako původní mix z roku 2008. Baví mě, co do toho Khomator nahrál, posílám mu big up.

JayDiesel & Tafrob – Je to Na Tobě

Tohle je čerstvější věc, udělal sem to někdy v roce 2010 a pár měsíců na to si to Jirka s Pavlem vybrali. Ani sem tam už nedělal moc změny, mix byl krásně připravenej a oni se přizpůsobili beatu. Je tam nějakej sample, ani nevim odkud, ale je to hodně nasekaný, v tý době sem hodně dělal na MPC.

MAAT – Vyšší plán (Euroflow)

Tohle je srdcovka. Byli sme u mě s Emeresem a jamovali sme a já mu pak zahrál ty hlavní čtyři akordy a on se toho hned chytil a začal do toho hrát horní linku piana a tak to celý vzniklo. Takže já mu zahrál akordy a on pak dodělal bicí. Baví mě takle pracovat, baví mě jamovat,  je to vždycky vír nápadů a stačí si jen vybrat. Po tom, co sme to kompletně dodělali, bylo jasný, že to musíme použít a do 14 dní sme to s Eldým otextovali a bylo gotóvo. Je to příběh o tom, jak sme se dostali k hudbě, ale naschvál napsanej jako metafora o drogách, do teď si lidi myslej, že TO je o drogách. Je funny, sledovat ty názory.

Otecko – Rýchly Mestský Život (To Som Ja)

Tohle je taky z roku 2010, taky z doby, kdy sem hodně dělal na MPC. Přišel mi pod ruku nějakej divnej sample z nějakýho jazzovýho tracku a když sem to začal skládat, tak sem v tom úplně slyšel produkci Kanye Westa nebo tak něco, takový ty divný jazzový americký beaty, kde člověk neví, co si o tom má myslet, ale přitom je to něčím hrozně zajímavý. Hodně sem se divil, že si to Otec vybral, hned na to mi psal Spirit, jestli nemám ještě nějaký další takový věci. Neměl sem už nic takle roztodivnýho.

MAAT – Proč bych Měl (All-in)

Tenhle beat jasně vznikal se záměrem, že to musí bejt tvrdá produkce. Okouzlil mě nějakej strašně tvrdej synth na Korgu a hned sem věděl, že ho musim použít a začal sem skládat tuhle věc. Většina věcí co dělám, vzniká tak, že nejdřív hledám zvuk, kterej mě zaujme a teprve pak s ním začnu nějakým způsobem pracovat. Ale abych neodbočoval. Byl sem rád, že na tomhle tracku je 518 a Koulion, protože mám práci těhle dvou umělců rád. Když u nás byl James tuhle věc nahrávat, tak přitom rovnou ve studiu napsal a nahrál Crazyshit, kterej sme ale dali až na Euroflow, protože na All-in se nehodil. Hrozně obdivuju, jak rychle dokáže pracovat, je to rapovej terminátor.

Fosco Alma – Pevně ve Svých Rukách (Foscoismus)

Ještě pamatuješ tuhle pecku? Zrovna včera byl u mě Jimmy a pracovali sme na něčem novým, je to ultra hit, kterej nemá v Česku obdoby, Jimmy je českej Akon. Budeme na to teď točit klip, takže to snad bude brzo venku. Ale zpět k výše zmíněnýmu tracku. Spoustu lidí o tom řeklo, že to je dost nadčasový, což mě těšilo a těší dodnes. Bylo to skládaný ještě ve Fruity Loops a ani nevim, jak sem to celý složil. Prostě to šlo tón po tónu a pomalu se to rýsovalo… Nic prvoplánovanýho. Pak sem si to nějak vybral na Foscoismus a napsal to a domluvil se s Jimmym, že tam zapěje refrén. Refrén psal taky ve studiu. Zas to byl takovej jaming.

- Bbarak

Komentáře

Pro vložení příspěvku do diskuze musíte být .

Přihlášení

Rychlé přihlášení přes Facebook Facebook Connect

Přihlásit

Pole označená * jsou povinná